PERIOD BALANCE – účinný pomocník v boji proti PMS

PERIOD BALANCE efektívne pomáha v boji proti bežným príznakom PMS, vrátane nadúvania, migrény, podráždenosti, nadmernej chuti do jedla či nízkeho libida.

Vďaka svojmu unikátnemu zloženiu dokáže tiež zmierniť bolesti v dolnej časti brucha a chrbta, prsníkoch a náhle zmeny nálad.

Zistite viac

pms predmenštruačný syndróm

PMS je bežnou súčasťou menštruačného cyklu

Na rozdiel od mužskej populácie, ktorá má hladiny hormónov pomerne stabilizované, si ženy prechádzajú rôznymi vzostupmi a pádmi, ktoré sa prejavujú ako na psychickej, tak aj fyzickej úrovni

Prejavy PMS sú často bagatelizované, prípadne sú objektom nemiestnych poznámok či nevhodných vtipov zo strany partnerov, manželov a kolegov.

Faktom ale je, že obdobie zhruba týždeň až dva pred očakávanou menštruáciou vie mnohé ženy poriadne potrápiť. Alarmujúce je aj to, že viac ako 90 % žien v plodnom veku pociťuje každomesačne typické nepríjemné príznaky charakteristické pre túto fázu menštruačného cyklu.

Ako spoznáte, že trpíte PMS?

Tak, ako v prípade menštruácie, aj v období tesne pred ňou sa pocity žien odlišujú. Existuje malé percento žien, ktoré nepríjemné príznaky nepociťujú vôbec, a potom sú tu ženy, ktoré podľa nepríjemných sprievodných javov vedia určiť dátum nadchádzajúcej menštruácie bez toho, aby poznali dátum tej poslednej.

Príznaky PMS

K najčastejším príznakom PMS patria:

  • nadúvanie,
  • migréna,
  • podráždenosť až depresia,
  • nadmerná chuť do jedla,
  • náhle zmeny nálad a citová nestabilita,
  • pnutie a bolesť v prsníkoch,
  • bolesť v dolnej časti brucha a chrbta,
  • kŕče v podbrušku,
  • hypersenzitivita,
  • nízke libido.

Príznaky PMS sú u každej ženy veľmi individuálne. Kým jedna trpí iba fyzickými prejavmi, ako sú bolesti a kŕče v spodnej časti brucha a chrbta, iná pociťuje podráždenosť a depresie. Niektoré trápi dokonca kombinácia viacerých príznakov.

Príznaky PMS sa s vekom menia. S pribúdajúcimi rokmi sa môžu zhoršovať. Niektoré ženy blížiace sa k menopauze sa sťažujú na výraznejšie bolesti a diskomfort.

Rizikové faktory a predispozície vzniku PMS

Medzi rizikové faktory PMS patrí jednoznačne fajčenie. Fajčiarky majú dvojnásobne vyššie riziko vzniku vážnej formy PMS. To isté platí o ženách s morbídnou obezitou.

K ďalším rizikovým faktorom patria:

  • výskyt PMS v rodine, 
  • výskyt depresie v rodine,
  • prekonanie domáceho násilia,
  • prekonanie fyzickej alebo emočnej traumy,
  • sklon k popôrodným depresiám,
  • diagnostikované poruchy nálad.

 

Keď vás netrápi PMS, ale PMDD

Vo veľmi ojedinelých prípadoch sa u niektorých žien môže objaviť aj PMDD (predmenštruačná dysforická porucha). Príznaky PMDD sú veľmi podobné príznakom predmenštruačného syndrómu, no sú oveľa závažnejšie a netreba ich brať na ľahkú váhu.

Patrí sem najmä:

  • neovládateľná podráždenosť a prudké výkyvy nálad,
  • depresia, hnev a sebaľútosť,
  • záchvaty frustrácie a paniky,
  • záchvaty hystérie,
  • rezignácia v oblasti vzťahov a denných činností,
  • zhoršenie racionálneho vnímania reality,
  • záchvatové prejedanie sa,
  • neovládateľná chuť na sladké,
  • únava,
  • nadúvanie a hnačky,
  • bolesť a citlivosť prsníkov,
  • bolesť hlavy a svalov,
  • bolesti v dolnej časti brucha a krížovej oblasti,
  • precitlivenosť na chlad.

 

Tip

Ak vás trápia príznaky, ako sú zmeny nálad, citlivosť pŕs, únava, bolesť chrbta alebo chuť na sladké, skúste prírodnú pomoc na úľavu od príznakov menštruácie PERIOD BALANCE.

Zatočte s príznakmi PMS a cíťte sa lepšie

Existuje niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť v boji s nepríjemnými príznakmi PMS:

Fyzická aktivita

Primeraná fyzická aktivita má pozitívny vplyv nielen na psychiku a vitalitu, ale je účinná aj na prevenciu a kompenzáciu kŕčov. Vhodná je rýchla chôdza, joga alebo ľahký strečing.

Zdravá strava

Pestrá a ľahká strava počas celého mesiaca pôsobí blahodarne na vaše telo a predchádza nepríjemnému nafukovaniu v čase pred a počas menštruácie. 

Okrem toho sa vyhýbajte veľkému množstvu kofeínu, rafinovanému cukru, mastným a ťažkým jedlám a alkoholu.

Dostatočný spánok a regenerácia

Nedostatok spánku zhoršuje symptómy PMS. Pre každú ženu je preto nesmierne dôležité dopriať si dostatok odpočinku počas každej fázy cyklu.

Dopĺňanie správnych minerálov a vitamínov

Niektoré vedecké štúdie naznačujú, že určitou kombináciou minerálov a vitamínov si viete pomôcť k zmierneniu či dokonca vymiznutiu príznakov PMS. Ide najmä o vitamíny skupiny B, ktoré významne prispievajú k dobrej psychickej kondícii, vitamín C, ktorý pôsobí ako antioxidant a prispieva k zníženiu vyčerpania organizmu, a bór.

Pomoc z prírody

V boji proti príznakom PMS je účinná aj tradičná bylinná metóda, ktorú poznali už naše staré mamy. Skvelé sú napríklad alchemilka obyčajná či rebríček, ktoré sú účinné nielen pri predmenštruačnom syndróme, ale aj pri väčšine ženských neduhov. Ďalšou z bylín, ktorá je vysoko efektívna pri príznakoch menštruácie, je V. jahňací.

Zdroje:

  1. Fotka od Ev z Unsplash